22. juni 2012

Vår erfaring med skinntøflene fra My Twinkle Toe Shoes


Jeg har tidligere tipset om den engelske nettbutikken mytwinkletoeshoes.co.uk hvor jeg bestilte skinntøfler til sønnen min, les innlegget her. Nå har vi hatt tøflene i nesten et halvt år, så det er kanskje på tide med en liten anmeldelse.

Kort oppsummert kan jeg si at vi har vært veldig fornøyde med paret vi kjøpte, og jeg har bestilt flere par i ettertid for å gi bort i gaver til små venner. Det virker også som om sønnen min liker tøflene, for han får bedre grep med føttene enn med antiskli-sokker, og han prøver heller ikke å dra av seg tøflene slik han ofte gjør med sokker eller vanlige sko.

Størrelse:
Tøflene sønnen min har brukt hittil er i størrelsen 6-12 måneder, og han har brukt de fra han var ca. 8 måneder gammel. Nå er han 12 måneder, og de er fortsatt passe, men det er vel ikke så mye å gå på lenger. Sønnen min bruker størrelse 20 i vanlige sko nå. Vi har et par tøfler i størrelse 12-18 måneder på lager, så de kommer vi nok til å begynne å bruke om ikke så lenge, men størrelse 6-12 måneder passer altså fortsatt. Jeg tror grunnen til at tøflene har passet i størrelse så lenge er at det er strikk rundt ankelen, slik at de satt godt på selv om de var litt store i begynnelsen. Siden de er laget av lær utvider de seg nok også litt etterhvert.

De fleste tøflene finnes i størrelsene 0-6 mnd, 6-12 mnd, 12-18 mnd, 18-24 mnd og 2-3 år.

Holdbarhet:
Sønnen min har brukt tøflene mye, både inne og ute! Vi lot han nemlig bruke de mye ute på verandaen før han fikk sitt første par ordentlige sko. Tøflene virker å være av god kvalitet, de har ikke gått opp i sømmene eller lignende. De er nå blitt litt slitte på oversiden, men det må man nok forvente når man bruker de utendørs på ulike harde underlag. Bortsett fra dette er de i fin-fin stand, og de har tålt fint å bli tørket av med en våt klut med såpevann etter utendørs bruk.

Pris:
Prisen er det ingenting å si på, spør du meg. Cirka 50 norske kroner for ett par, og porto på rundt 30 kroner er rimelig! Dersom du bestiller mer enn ett par, blir det kun 60 pence, dvs. ca. 6 kroner, i ekstra porto per par, så det kan lønne seg å bestille flere par i samme slengen. Husk bare 200-kronersgrensa for å slippe unna momsen.

Rabatt:
Når jeg har fått mine bestillinger i posten har det begge gangene fulgt med et kort med en rabattkode som gir 10% avslag. Koden er 10off, og det er bare å bruke den om du ønsker å bestille!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar